EDYCJA SPECJALNA

Warszawa

Adgar Ochota

High level of engagement – sztuka efektywnego angażowania pracowników

ZAPISZ SIĘ

piątek 11.08.2017

Według raportu #TrendyHR_2017 budowanie zaangażowania niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu wyzwań HR. Pracownicy rosną w siłę. Można wręcz powiedzieć, że stali się najważniejszymi klientami swoich firm. Niejednokrotnie przyjazne i angażujące środowisko pracy motywuje bardziej niż ambicje zawodowe. Kultura organizacyjna awansuje do rangi kluczowej przewagi konkurencyjnej firmy. Pracownicy mają dość presji na koszty, nerwowych i często agresywnych zachowań liderów i ciągłego zaciskania pasa – idą zatem do firm, w których inwestuje się w ludzi. Czynnik ludzki, taki jak na przykład styl zarządzania szefa czy relacje w zespole, staje się naturalnym bodźcem do wyboru przyszłego pracodawcy. Jak zatem stworzyć „nowy” świat pracy?

08:30-09:00

REJESTRACJA & PORANNA KAWA & NETWORKING

09:00-09:05

POWITANIE I WPROWADZENIE DO TEMATU | JOANNA PIETRZAK & MAGDA GARSTKA, STUDIO WIEDZY

09:05 – 09:40

Performance management – metoda na sukces czy pojęciowy chaos?

Digitalizacja, automatyzacja, nowe pokolenia, dynamika biznesu - to wszystko sprawia, że procesy powolne, pozbawione zwinności, oparte na biurokracji będą spowalniały dalszy rozwój organizacji. Liderzy HR, których rolą jest wsparcie organizacji oraz menedżerów w wykorzystaniu potencjału pracowników i zapewnieniu możliwie najwyższego poziomu efektywności, są wobec tego również zobowiązani do zmiany swojego podejścia.
Performance Management jest próbą kompleksowego podejścia do tworzenia, monitorowania i wspierania procesu rozwoju efektywności, by był on skuteczny na poziomie zarówno indywidualnym, jak i zespołowym.

Agnieszka Batkiewicz

12 lat doświadczenia w obszarze HR w Grupie ING
W latach 2015-2017 Head of Compensation and Benefits ING Bank Śląski S.A
W 2016 oddelegowanie do ING Belgia ( Szwajcaria, Genewa) m.in. do realizacji globalnego projektu Step up Performance Management
Od 2017 Head of Compensation, Benefits and Performance Management Grupa BGZ BNP Paribas

Właśnie obroniła pracę podyplomowa na SGH na temat: Performance Management. Proces holistycznego zarządzania wynikami w organizacji. Ocena celujący :)

Obecnie zaczynam pisać doktorat (także na SGH ) na temat strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi.

09:40 – 09:55

PRZERWA KAWOWA & NETWORKING & MASAŻE :)

09:55 – 10:30

Współodpowiedzialność to kluczowa kwestia w budowaniu zaangażowania pracowników

Metodologia Partners in Leadership, światowego eksperta w obszarze Współodpowiedzialności (Accountability), prowadzi do tworzenia kultury odpowiedniej, by osiągać pożądane przez organizację rezultaty poprzez pokazywanie im oraz pomoc w przyspieszaniu zmiany w zakresie tego, jak ludzie myślą i działają. Założenie jest naprawdę proste: aby osiągnąćpożadane rezultaty, trzeba sprawić by ludzie myśleli i działali w sposób konieczny, by ten wynik osiągnąć. Zazwyczaj oznacza to po prostu, że potrzebna jest zmiana myślenia u ludzi. Wdrożenia Partners in Leadership prowadzą właśnie do takich zmian, co buduje trwałe zaangażowanie wśród pracowników na wszystkich szczeblach organizacji.

Alicja Ozdowy

Konsultant programów szkoleniowych z wieloletnim doświadczeniem, specjalizujący się w transformacjach kultury organizacyjnej oraz doradztwie strategicznym. Od wielu lat blisko współpracuje z kluczowymi spółkami na polskim rynku, wdrażając programy, które pomagają przedsiębiorstwom w osiąganiu pożądanych rezultatów.

10:30-10:45

Czy z wynagrodzenia można zrobić benefit?

Czy z wynagrodzenia można zrobić benefit? Na własnym przykładzie zademonstrujemy kafeterię benefitów – naszych największych sukcesów oraz wprowadzanych innowacji.

Dominika Kotuła-Gibas

Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, studiów podyplomowych z zarządzania zasobami ludzkimi na Politechnice Gdańskiej oraz controllingu personalnego w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Zawodowo zajmuje się uszczęśliwianiem i dbaniem o dobrostan pracowników Blue Media pod względem psycho-i-fizycznym. Prywatnie stara się łączyć życie rodzinne z pasją do biegów średnio i długodystansowych.

Małgorzata Jurkiewicz

Uważa, ze najważniejsze w życiu są relacje z ludźmi, i to wokół nich zbudowała swoja karierę zawodowa. Obywatelka świata, zamieniła Nowy Jork na Gdańsk a międzynarodowa korporacje na Sopocka firmę Blue Media gdzie od dwóch lat jest specjalistką w dziedzinie rekrutacji, rozwoju pracowników i budowaniu relacji. Absolwentka Sopockiej Szkoły Wyższej i Metropolitan College w Nowym Jorku. Inspirują ją ludzie, sztuka i architektura. Miłośniczka podroży dalekich i bliskich.

10:45-11:00

PRZERWA KAWOWA & NETWORKING & MASAŻE :)

11:00-11:35

#YOLO! Czyli jak mówić do Milenialsów i jak ich angażować?

Poprzednie pokolenia nazywają ich rozpieszczonymi, leniwymi oraz roszczeniowymi. Ale za kilka lat rynek pracy będzie zdominowany w 75% przez właśnie te pokolenia. Firmy , które nie będą rozumiały Y-greków czeka zmierzch.
Jeżeli – jako menadżerowie - zrozumiemy różnice pomiędzy generacją Y a przedstawicielami innych pokoleń w miejscu pracy i nauczymy się angażować pracowników „milenijnych”, możemy osiągnąć lepsze wyniki jako przełożeni i mentorzy.

Jak stworzyć atrakcyjne i angażujące miejsce pracy biorąc pod uwagę potrzeby Milanialsów?
Jak radzić sobie z "rozpieszczonymi młodzikami"?
Jakie działania podejmować?
Jakie korzyści płyną z właściwego wykorzystania potencjału Milenialsów?

Marcin Gawron

Certyfikowany trener BERNDSON – praktyk biznesu z ponad 15-sto letnim doświadczeniem w obszarze szkoleń i projektów z zarządzania, coachingu, sprzedaży, obsługi klienta i rozwoju osobistego. Mieszka w Londynie, gdzie szkoli tamtejszą Polonię oraz koordynuje projekty doradcze realizowane przez BERNDSON na rynku brytyjskim. Na swoim koncie ma realizację ponad 2000 dni szkoleniowych. Jest autorem ponad 190 programów i projektów szkoleniowo – rozwojowych.

Jako trener, coach i konsultant oczekuje bycia najlepszym, nie interesuje go przeciętność, marudzenie i przerzucanie odpowiedzialności na innych. Poprzez ciągły samorozwój podnosi poprzeczkę sobie i innym. Pasjonuje go praca z zespołami wielopokoleniowymi i wielokulturowymi, która jest dla niego ciągłym źródłem inspiracji.

11:35-11:50

Sharing is caring. Nowy wymiar zaangażowania

Wszystko Widziałem/am Wszystko Wiem. To częsta postawa w organizacjach i wielkie wyzwanie dla procesu budowy zaangażowania. Każdy zrealizowany ciekawy projekt/wydarzenie buduje oczekiwanie kolejnego… jeszcze ciekawszego i …bardziej efektywnego.
A gdyby tak spotkać wszystkie potrzebne pojęcia, takie jak: dzielenie się, wzajemny szacunek, sprawczość, zadowolenie i chęć do ponadprzeciętnego wysiłku w jednym miejscu, dalekim od laboratoryjnych, sztucznie wykreowanych okoliczności? To jest możliwe w bardzo rzeczywistym i niezwykle poruszającym projekcie, w którym każdy może odkryć się w nowej roli i bardzo się sobie w tej roli spodobać. O takich „cudach” chciałabym opowiedzieć na konkretnym przykładzie.

Katarzyna Szulc

Doświadczony praktyk z dziedziny marketingu i komunikacji zintegrowanej posiadający kompetencje w obszarze profesjonalnych usług doradczych jak również rozległe doświadczenie w realizacji i zarządzaniu złożonymi projektami komunikacyjnymi w polskich firmach. Od blisko10 lat partner zarządzający w firmie 2mgroup zajmującej się doradztwem w komunikacji..
Wcześniej dyrektor biura analiz rynkowych w trójmiejskiej firmie doradczej Doradca Consultants oraz wieloletni dyrektor marketingu Grupy Ergo Hestia . Realizowała projekty w zakresie zintegrowanej komunikacji korporacyjnej między innymi dla Energa Operator SA, Polska Grupa Energetyczna SA, Atena UIF

11:50 – 12:05

PRZERWA KAWOWA & NETWORKING & MASAŻE :)

12:05 – 12:40

Grywalizacja jako narzędzie do budowania zaangażowania kandydatów i pracowników

Ludzie rzadko sprzątają po swoich zwierzakach. Aby temu zaradzić, wymyślono element grywalizacji. W wybranych parkach postawiono więc automaty podobne do jednorękiego bandyty, w którym właściciele psów do odpowiedniej dziury wrzucają psie odchody i mogą pociągnąć dźwignię. Jeśli na wyświetlaczu pojawią się cztery kostki, to z automatu wyskakuje gryzak dla psa… Grywalizacja, skupia w sobie dwa potężne narzędzia dzisiejszych czasów - grę i rywalizację. Polega ona na użyciu mechanizmów, które doskonale znamy z gier do zmian zachowań. Od pewnego czasu próbuje się grywalizację wykorzystać w zmianie nastawienia pracownika w codziennym życiu zawodowym. Według badaczy i specjalistów, największy wpływ na motywację pracownika ma możliwość ciągłego rozwoju, pochwała i nagroda, uzyskana w odpowiednim czasie. Te trzy czynniki sprawiają, że pracownik jest zmotywowany do działania, dąży do uzyskania wyznaczonego przez pracodawcę i przez siebie samego celu.

12:55-13:00

ZAKOŃCZENIE I CZĘŚCI

13:00-13:40

Lunch

WYBIERZ SWOJĄ ŚCIEŻKĘ!

13:40-16:40

Warsztat I

Odkryj sposoby badania potrzeb i angażowania Millenialsów metodą Design Thinking!

Chcesz poznać metody na wzmocnienie kreatywności i zaangażowania zespołu? Design thinking to metoda dla Ciebie! To kreatywna metoda tworzenia innowacji i generowania pomysłów, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby ludzi, o czym przekonali się liderzy biznesu pracujący m.in. w IBM, IKEA, Apple czy P&G.

Dlaczego warto?

- Poznasz metodę i narzędzia design thinking, które pomogą Ci wejść w buty pracowników i wypracować dla nich konkretne rozwiązania, dzięki którym podniosiesz ich zaangażowanie i pomożesz lepiej wykorzystywać ich potencjał.
- Wiedzę na temat angażowania przełożysz na praktykę i wypracujesz prototypy rozwiązań do przetestowania w swojej organizacji.
- Poznasz metodę design thinking na konkretnym wyzwaniu, przepracowując case study związany z angażowaniem i motywowaniem pracowników.
- Wymienisz się wiedzą, pomysłami oraz doświadczeniem z innymi uczestnikami warsztatów wspólnie wypracowując w podgrupach rozwiązania metodą desing thinking

Co na warsztacie:

- Przejdziesz przez 5 etapowy uproszczony proces design thinking.
- Poznasz metodę badania potrzeb w design thinking oraz jak z tego wyciągać wartościowe insighty, z których stworzysz propozycję wartości.
- Poznasz narzędzia i techniki wspomagające proces design thinking m.in.: Persona, Mapa Empatii i Propozycji Wartości.
- Poznasz techniki generowania pomysłów i twórczego rozwiązywania problemów.
- Dowiesz się jak tanio i szybko prototypować oraz testować pomysły w Twojej firmie.

Anna Żakowska

Trenerka kreatywności, design thinking oraz service design, arte-terapeutka, przedsiębiorczyni, praktyk biznesu z 14 letnim doświadczeniem w biznesie.
Doświadczenie zdobywała jako szefowa sprzedaży, a następnie przez ponad 5 lat prowadząc dom mediowy Infinity Media jako założycielka i prezes zarządu.
Obecnie od 4 lat prowadzi firmę szkoleniową Inspire Group. Prowadzi warsztaty i wdrożenia z zakresu design thinking oraz service design zarówno w korporacjach (Orange) startupach (Social Wifi) czy instytucjach publicznych (Miasto Stołeczne Warszawa).
Jest mentorką w ramach programu Orange Fab, gdzie doradza startupom w zakresie rozwoju produktu i usługi oraz propozycji wartości.

13:40-16:40

Warsztat II

Od „ekonomii” po „wiedzę” - 6 motywacji pracowników różnych pokoleń – jak je diagnozować i przełożyć na zwiększenie efektywności pracowników i firmy?

Nie ma jednego skutecznego sposobu na zmotywowanie pracownika, bo naturalnie motywuje nas to, czego my sami chcemy a nie to, czego chcą inni. Natomiast rozumiejąc, co jest pasją pracownika, dlaczego mówi to, co mówi, robi to, co robi, co stoi za jego decyzjami, czego się boi, możemy wesprzeć go w osiągnięciu zakładanych efektów. Dziś mamy narzędzia ku temu, aby to przewidzieć, dając szefom zespołów klucz do współpracy z poszczególnymi pracownikami, tak, aby byli dla nich liderami, nie tylko managerami zadań.

Biorąc udział w warsztacie:

… doświadczysz tego, że przedstawiciele różnych pokoleń mają podobne motywacje i tego, w czym tkwi różnica w ich podejściu do realizacji zadań i pracy zespołowej,
… wstępnie zdiagnozujesz, co Ciebie motywuje do pracy, czego potrzebujesz, aby w pełnym zaangażowaniem realizować cele (zgodnie z 6 motywacjami w modelu BAI – Behavioral Attitude Index, które jest częścią badania D3) - 96% osób po przeczytaniu raportu z badania mówi: „Tak, to o mnie”,
…doświadczysz łatwości wykorzystania i trafności wyników modelu BAI i jego możliwych zastosowań w podnoszeniu efektywności osobistej – przedstawimy Ci „case study” z polskich i międzynarodowych firm.

Skupimy się na zrozumieniu pracownika, bez etykietowania, na uruchomieniu potencjału zespołu, by motywowanie nie musiało już być takim wyzwaniem!

Praktyczność i skuteczność takiego podejścia i rozwiązań stały się ważną częścią wydanej właśnie książki „Everest lidera” (MT Biznes), o której Jacek Walkiewicz, psycholog, powiedział: „Posiadanie władzy jest bardzo kuszące, ale bycie liderem to coś więcej niż władza. O tym, jak być odpowiedzialnym liderem traktuje książka Anny Sarnackiej-Smith.

Jolanta Mieczkowska-Luto

Konsultant HR, trener biznesu, która na rynku polskim rozwija badanie kompetencji D3 (jako partner EFFECTIVENESS). Specjalizuje się w realizacji projektów m.in. z zakresu współpracy zespołowej, komunikacji, diagnozy potencjału zespołu, prowadzenie sesji feedbackowych z badania kompetencji oraz szeroko pojętej efektywności osobistej. Wykłada, prowadzi zajęcia na Uniwersytecie SWPS. Publikuje na potrzeby mediów, współpracowała m.in. z PR4, Charaktery. Współpracowała m.in. z: AVON, Deutsche Bank, Elkomtech S.A., Fresenius Kabi, IKEA, Mary Kay, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ochnik, Selena, Transition Technologies, Pfizer, VINCI Facylities, Warszawski Uniwersytet Medyczny.

PARTNERZY

inline-title
Aktualności
  • RAPORT #TrendyHR_2017

    Dowiedz się, jakie są potrzeby społeczności profesjonalistów HR w Polsce! – http://www.hrnews.pl/Trendy-HR-2017.aspx

  • x