EDYCJA SPECJALNA

Gdańsk

Restauracja nad Potokiem, ul. Morska 4

High level of engagement – sztuka efektywnego angażowania pracowników

ZAPISZ SIĘ

środa 23.08.2017

Według raportu #TrendyHR_2017 budowanie zaangażowania niezmiennie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu wyzwań HR. Pracownicy rosną w siłę. Można wręcz powiedzieć, że stali się najważniejszymi klientami swoich firm. Niejednokrotnie przyjazne i angażujące środowisko pracy motywuje bardziej niż ambicje zawodowe. Kultura organizacyjna awansuje do rangi kluczowej przewagi konkurencyjnej firmy. Pracownicy mają dość presji na koszty, nerwowych i często agresywnych zachowań liderów i ciągłego zaciskania pasa – idą zatem do firm, w których inwestuje się w ludzi. Czynnik ludzki, taki jak na przykład styl zarządzania szefa czy relacje w zespole, staje się naturalnym bodźcem do wyboru przyszłego pracodawcy. Jak zatem stworzyć „nowy” świat pracy?

08:30-09:00

Rejestracja & poranna kawa & networking

09:00-09:05

Powitanie i wprowadzenie do tematu | Joanna Pietrzak & Magda Garstka, Studio Wiedzy

9:05-9:35

KIEDY ZACZYNA SIĘ ZAANGAŻOWANIE I JAK JE ROZWIJAĆ?

1. Zaangażowanie – czym jest i dlaczego jest istotne
2. Budowanie zaangażowania w procesie rekrutacji
3. Budowanie i mierzenie zaangażowania pracowników
4. Rozstanie z pracownikiem vs. budowanie zaangażowania

Krzysztof Sas-Bojarski

Jest absolwentem międzynarodowego programu executive MBA i psychologii na Uniwersytecie Gdańskim. Ma wieloletnie doświadczenie w bankowości na stanowisku HR Biznes Partnera, zarządzał departamentem HR Menedżerów, departamentem Szkoleń i Programów Rozwojowych a od stycznia 2016 zarządza zespołem Rekrutacji Alior Banku. Prywatnie pasjonat teorii gier, żeglarstwa oraz narciarstwa.

9:35-10:10

7 kroków budowania zaangażowania- czyli jak prosto i skutecznie zamienić ścianę płaczu w solidny fundament pod wspólną realizację celu?

Cokolwiek robimy- razem łatwiej. Na konkretnym przykładzie opowiem co zrobić, żeby w 7 krokach „RAZEM” stało się faktem, wiedząc:
• jak dbać o współpracę,
• jak rozmawiać z pracownikami,
• jak definiować oczekiwania,
• czym jest dekalog angażującego lidera.

Anna Niedzielska

Swoją ścieżkę zawodową zaczęłam jako architekt, zarządzając projektami budowlanymi. Z tego doświadczenia zrodziło się przekonanie, że budowanie zaangażowanych, efektywnych zespołów jest wyzwaniem równie złożonym, co wybudowania dobrze funkcjonującego osiedla. Przekonanie to dało początek ciekawości i pasji, którą realizuję teraz pod egidą Solution- rozwijanie umiejętności przywódczych na wszystkich szczeblach zarządzania w organizacji. Motto: „Don’t wish it was easier. Wish you were better” by Jim Rohn.

10:10-10:25

Przerwa kawowa & networking

10:25-11:00

Pracownicy to najlepsi menadżerowie zaangażowania. Jak uniknąć funkcji wodzireja i zbudować dojrzałą kulturę zaangażowania?

Rewolucja w myśleniu o kulturze organizacyjnej zdetronizowała już SOOPy, teraz do lamusa odchodzą Wielkie Programy Budowy Zaangażowania.
Millenialsi chcą mieć wpływ na firmę, rozwijać się jako liderzy, mieć swoje projekty od pierwszego dnia kariery zawodowej/dołączenia do firmy.

Na przykładzie działań pracowników w State Street Bank, pokażę, że angażujące i wartościowe środowisko pracy powstaje gdy zastosujemy podejście laissez fair i oddajemy więcej mocy sprawczej pracownikom.

Anna Szabowska-Walaszczyk

Joined State Street Bank in Gdańsk as campus recruitment/ graduate employer branding specialist, during intensive growth of a recently opened office. The goal is to hire at least 1800 talented people in two years in a city with one of the lowest unemployment rates. #Challengeaccepted!
Additionally helping friends, employees, managers and HR find and keep their MOJO!

I have nearly 10 years of research experience in positive psychology, communication, employee engagement and motivation, HR related business consulting, training and project management.

Since 2008 collaborating with Institute of Psychology at University of Gdańsk, conducting research, publishing, from 2010 lecturer of "Introduction to Positive Organizational Psychology". 2010-2016 responsible for methodology and projects with Barometr Zaangażowania and BEHAVIO.

11:20-11:35

Przerwa kawowa & networking

11:00-11:20

Czy z wynagrodzenia można zrobić benefit?

Czy z wynagrodzenia można zrobić benefit? Na własnym przykładzie zademonstrujemy kafeterię benefitów – naszych największych sukcesów oraz wprowadzanych innowacji.

Dominika Kotuła-Gibas

Absolwentka Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego, studiów podyplomowych z zarządzania zasobami ludzkimi na Politechnice Gdańskiej oraz controllingu personalnego w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Zawodowo zajmuje się uszczęśliwianiem i dbaniem o dobrostan pracowników Blue Media pod względem psycho-i-fizycznym. Prywatnie stara się łączyć życie rodzinne z pasją do biegów średnio i długodystansowych.

Małgorzata Jurkiewicz

Uważa, ze najważniejsze w życiu są relacje z ludźmi, i to wokół nich zbudowała swoja karierę zawodowa. Obywatelka świata, zamieniła Nowy Jork na Gdańsk a międzynarodowa korporacje na Sopocka firmę Blue Media gdzie od dwóch lat jest specjalistką w dziedzinie rekrutacji, rozwoju pracowników i budowaniu relacji. Absolwentka Sopockiej Szkoły Wyższej i Metropolitan College w Nowym Jorku. Inspirują ją ludzie, sztuka i architektura. Miłośniczka podroży dalekich i bliskich.

11:20-11:35

Przerwa kawowa & networking

11:35-12:10

Case study Grupy VELUX | Społeczna odpowiedzialność biznesu zaczyna się wewnątrz organizacji. Pracownicy jako kluczowi interesariusze

Jasne, że dbamy i pomagamy! Pracownicy jako kluczowi interesariusze firmy odpowiedzialnej społecznie. Prezentacja działalności fundacji pracowniczej. Jak dbać o zdrowie pracowników, ergonomię pracy oraz pomagać w razie choroby lub w trakcie rehabilitacji? Jak tworzyć najbezpieczniejsze miejsce pracy? Jak skutecznie wspierać lokalne społeczności? Jak zapewnić lepszy życiowy start dla dzieci naszych pracowników? Przekonaj się i zobacz: Jasne, że warto!

Katarzyna Szalbierz

Manager ds. personalnych w zakładzie produkcyjnym Grupy VELUX w Gnieźnie
Odpowiedzialna za realizację i koordynację polityki personalnej w gnieźnieńskiej spółce produkcyjnej Grupy VELUX (produkcja okien dachowych) zatrudniającej około 700 osób. Związana z firmą VELUX od ponad 10 lat, w swojej codziennej pracy z ludźmi wykorzystuje wiedzę z zakresu metodologii DISC oraz OPQ. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

12:10-12:30

Work-life balance w systemie pracy 24/7 – czy to w ogóle możliwe?

Podczas wystąpienia poszukamy wspólnie odpowiedzi na następujące pytania:
• Czy uwzględniam w harmonogramach indywidualne potrzeby pracowników?
• Co to jest ergonomia czasu pracy?
• Jak przewidywalne harmonogramy czasu pracy wpływają na motywację pracowników produkcyjnych?

Łukasz Chodkowski

Dyrektor Zarządzający w firmie Dehora w Polsce.
W firmie Dehora od ponad siedmiu lat. Wcześniej związany z branżą produkcyjną, co zdecydowanie było początkiem fascynacji problematyką czasu pracy oraz jej wpływu na funkcjonowanie przedsiębiorstw oraz dobrostan pracowników. Specjalizuje się we wdrażaniu rozwiązań informatycznych mających na celu poprawę jakości planowania czasu pracy. Ma na koncie współpracę zarówno z wielkimi międzynarodowymi koncernami (np.: Nestlé Polska, British American Tobacco, Intel, Beko czy Microsoft), jak i instytucjami państwowymi, takimi jak Główny Urząd Statystyczny czy Ministerstwo Edukacji Narodowej.

12:30-12:45

Candidate experience zaczyna się na... Gowork.pl?

12:45-12:50

Zakończenie I CZĘŚCI

12:50-13:30

Lunch dla uczestników mini-warsztatów

13:30-16:30

Poznaj sposób angażowania przez współtworzenie celów i rozwiązań – poznaj metodę LEGO® SERIOUS PLAY®

Naturalną skłonnością ludzi jest pragnienie przynależności, bycia częścią większej całości i branie odpowiedzialności.

Metoda LEGO® SERIOUS PLAY® to wyjątkowa technika pracy w grupie lub zespole. Wykorzystuje w pełni siłę myślenia, komunikacji i umiejętność rozwiązywania problemów każdego członka grupy.
Korzystają z niej Microsoft, Google, Ferrari, Mercedes, Toyota, Nissan, NASA, Unicredit, Unilever, Coca Cola, Roche, Pfizer.
LEGO® SERIOUS PLAY® zakłada, że wśród ludzi w grupach i w organizacjach jest ogromny nieuświadomiony lub nieodkryty potencjał. Pracownicy dysponują ogromną wyobraźnią i potrafią z jej pomocą rozwiązać większość problemów, z którymi się organizacje borykają. Robią to chętnie, jeśli się ich umiejętnie do tego zaprosi. LEGO® SERIOUS PLAY® jest narzędziem, które takie procesy wspiera.

Główne korzyści z zastosowania LEGO®SERIOUS PLAY®:
• pełne uczestnictwo – wszyscy biorą udział w procesie przez cały czas
• większe zaangażowanie uczestników w spotkaniu i dyskusji, co przejawia się wzięciem odpowiedzialności za ustalone działania
• więcej wartościowych i różnorodnych pomysłów

Podczas warsztatu prowadzący zadaje uczestnikom pytania - odpowiedzią na nie jest budowanie indywidualnych modeli z klocków LEGO. Modele te są podstawą do dyskusji w grupie, do dzielenia się informacjami, do rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji.

Warsztatom towarzyszy duża dawka radości, ale też skupienia i zaangażowania.

Zapraszamy na spotkanie, podczas którego będziecie mogli Państwo doświadczyć metody LEGO® SERIOUS PLAY®:
- praktyczne wprowadzenie do metody LEGO® SERIOUS PLAY®
- trochę teorii i naukowych podstaw
- ćwiczenia z klockami LEGO i refleksja po ćwiczeniach: kiedy warto zastosować LEGO® SERIOUS PLAY® w organizacji? Co sprawia, że jest tak skuteczna w budowaniu zaangażowania pracowników?

Zapraszam – będzie barwnie, będzie ciekawie i będzie inaczej.

Joanna Adamska

Coach, trener, mentor, certyfikowany facylitator LEGO® SERIOUS PLAY®. Ponad 20-letnie doświadczenie w pracy zawodowej w międzynarodowych korporacjach FMCG. Zarządzała specjalistami, menadżerami i zespołami. Była odpowiedzialna za sprzedaż i negocjacje. Lubi wprowadzać kreatywne metody warsztatowe, szczególnie do pracy w grupie. Mocno skoncentrowana na praktycznych aspektach szkoleń i rozwoju . Zawsze poszukuję niestandardowych rozwiązań dla codziennych wyzwań – poprzez narzędzia i sposób myślenia. Jej pasją jest praca z zespołami.

Elżbieta Majewska

Coach, mentor, trener jogi śmiechu. Od wiosny 2016 r. współpracuje z ChaireBlairFoundation wspierającą przedsiębiorczość Kobiet jako Mentor. Ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w zarządzaniu, marketingu, PR i sprzedaży w branżach: media, design i zdrowie. Lubi pracować z ludźmi, pozwalać sobie na szalone pomysły i pisać. Zgłębia naukowo i empirycznie szczęście, radość, kulturę, zmiany i naturę.

Beata Tarnowska-Kupny

Coach ACC ICF, mentor, doradca, partner w firmie konsultingowej. Współpracuje z Polish Women Network wspierającą kobiety w rozwoju zawodowym i osobistym. Ma ponad 20-letnie doświadczenie menadżerskie w obszarze zakupów i łańcucha dostaw w korporacjach polskich i globalnych. Posiada praktyczną wiedzę budowania i rozwoju biznesu, realizacji projektów biznesowych, zarządzania zespołami w korporacjach, w tym w stylu coachingu menedżerskiego. Praca z ludźmi i wspieranie ich w rozwoju oraz realizacji celów to jej pasja. Jej tożsamość to skuteczność.

PARTNERZY

inline-title
Aktualności
  • RAPORT #TrendyHR_2017

    Dowiedz się, jakie są potrzeby społeczności profesjonalistów HR w Polsce! – http://www.hrnews.pl/Trendy-HR-2017.aspx

  • x